Čtvrtek, 28 března, 2024
DomůFinanceNDS začne od zítra prodávat dálniční známky pro rok 2023. Ceny se...

NDS začne od zítra prodávat dálniční známky pro rok 2023. Ceny se zvýšily

Date:

Nenechte si ujít

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Globalizace: fenomén propojující svět

Globalizace je proces, který změnil způsob, jakým vnímáme svět...

Školka v mobilu online aneb jak za službu platit?

O specializovaném softwaru na míru vytvořeném pro dětské skupiny...

Nová evropská raketa nezvládla první ostrý let na orbitu. Přišla o družice za stovky milionů

Stroji selhal druhý stupeň, raketu nedokázal udržet na požadované...
- Komerční sdělení -časopis

Výši poplatků mění zatím nezveřejněné nařízení vlády.

Dálnice budou dražší, známky stojí víc o 2 až 10 eur.
Za 11 měsíců letošního roku byla nejprodávanější 365denní verze.
Celkem prodala NDS přes čtyři miliony známek.
Nejvíce kusů si řidiči zakoupili prostřednictvím webu.
Národní dálniční společnost (NDS) informovala, že od čtvrtka 22. prosince začne prodávat elektronické známky pro rok 2023. Už zítra se mají objevit v nabídce portálu eZnamka. Vedle nich bude ještě několik dní probíhat doprodej produktů pro rok 2022, které mají být graficky odlišeny.

Ceny jednotlivých typů známek se od příštího roku zvyšují o 2 až 10 eur, což před týdnem avizovalo Ministerstvo dopravy a výstavby České republiky. Výši poplatků mění zatím nezveřejněné nařízení vlády.

Za roční a 365-denní známku zaplatí zájemci po novém 60 eur místo dosavadních 50. Při 30-denním typu cena stoupla ze 14 na 17 eur a 10-denní známka má cenovku posunutou z 10 na 12 eur.

NDS kromě toho prozradila, že za 11 měsíců letošního roku byla nejprodávanější známka s 365denní platností tvořící 48 % prodeje. Druhé místo obsadila 10denní verze s podílem 24 %. Klasickou roční známku platnou od 1.1. do 31.1. následujícího roku si koupilo asi 20 % zákazníků, zbývajících 8 % připadlo na 30denní variantu.

Celkově prodala NDS přes čtyři miliony známek s celkovou hodnotou asi 81 milionů eur. Nejvíce kusů si řidiči zakoupili prostřednictvím webu, který dosáhl podílu 57%. Fyzický nákup tvořil 38 % objemu. Známku si lze pořídit i přes mobilní aplikaci nebo mýtomat, což však u nás využila v roce 2022 jen malá část řidičů.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek