Šíří se další e-mailová kampaň kradoucí údaje o platebních kartách.
Policie Slovenské republiky upozorňuje na další podvod zneužívající Slovenskou poštu. Jedná se o e-mailovou kampaň informující o fiktivních balících.
V textu e-mailu podvodníci uvádějí, že pošta nebyla schopna doručit balík kvůli nesprávně zadané adrese. Příjemce zprávy vyzývá, aby na přiloženém odkazu vyplnil upravil své osobní údaje a zároveň zaplatil malý poplatek (1,99 eura, částka se však může v různých variantách zprávy lišit) za opětovné doručení zásilky.
Pokud potenciální oběť klikne na přiložený odkaz, má na něm zadat informace o své platební kartě. Cílem podvodu může být získání informací o kartě a její následné zneužití k finančnímu obohacení.
Alternativou může být snaha o výdělek na zmíněných poštovních poplatcích. Jde o poměrně nebezpečnou formu podvodu, jelikož se zdá poplatek nízký, internetoví zloději používají triky, aby z oběti vylákaly řádově vyšší částky, často sahající do stovek eur.
Dělají to například trikem s desetinou čárkou – od oběti ptají například avizovaných 1,99 eura, avšak přes platební bránu oběť reálně zaplatí 199 eur. Chybějící desetinnou čárku totiž může snadno přehlédnout.
Podvodní kampaň je v předvánoční době o to nebezpečnější, že lidem je kvůli nákupům dárků, nejednou na poslední chvíli, typicky doručován vyšší počet poštovních zásilek, než v jakémkoli jiném období roku. Je tak docela snadné ztratit v zásilkách přehled a myslet si, že se jedná o jeden ze skutečně očekávaných balíků.