Úterý, 28 března, 2023
DomůAktuálněNový systém mobilní lokalizace zefektivní poskytování pomoci lidem v nouzi

Nový systém mobilní lokalizace zefektivní poskytování pomoci lidem v nouzi

Date:

Nenechte si ujít

Školka v mobilu online aneb jak za službu platit?

O specializovaném softwaru na míru vytvořeném pro dětské skupiny...

Nová evropská raketa nezvládla první ostrý let na orbitu. Přišla o družice za stovky milionů

Stroji selhal druhý stupeň, raketu nedokázal udržet na požadované...

Pozor na poplatky za opětovné doručení balíků z pošty. Jedná se o podvod

Šíří se další e-mailová kampaň kradoucí údaje o platebních...

NDS začne od zítra prodávat dálniční známky pro rok 2023. Ceny se zvýšily

Výši poplatků mění zatím nezveřejněné nařízení vlády. Dálnice budou dražší,...

Porsche chce zachránit spalovací motory. Otevírá první továrnu na syntetická paliva

Provoz vyrábějící takzvaná e-paliva postavila německá automobilka na větrných...
- Komerční sdělení -časopis

Nová technologie funguje nejen ve většině států Evropské unie.

Poskytování pomoci lidem v nouzi by mělo být zefektivněno. Umožní to nový systém mobilní lokalizace AML (Advanced Mobile Location), díky kterému budou mít operátoři tísňových linek přesnější údaje o poloze volajícího. TASR o tom informovala Zuzana Eliášová, mluvčí Ministerstva vnitra (MV) SR, které je gestorem integrovaného záchranného systému. Nová technologie funguje ve většině států Evropské unie (EU), ale například iv Austrálii či Mexiku.

„Přesnější určení polohy volajícího v tísni zásadně usnadní náročnou práci operátorů a zefektivní adresné vyslání záchranných složek na místo události při ohrožení života a zdraví,“ konstatoval pověřený ministr vnitra Roman Mikulec (OLANO).

Při volání na tísňovou linku totiž dochází k situacím, kdy volající z důvodu stresu, zranění či ztráty orientace neumí přiblížit, kde se přesně nachází. Operátoři tísňových volání (112, 150, 155 a 158) mohli dosud využívat pouze lokalizační údaje, které jim automaticky při tísňové komunikaci zasílají ve smyslu zákona o elektronických komunikacích telekomunikační operátoři. Určit polohu volajícího bylo možné někdy jen na širší okruh několik set metrů až několik kilometrů, což ovšem může být v některých případech záchrany, například v horách či velkých městech, problém.

Služba AML představuje doplňkovou a přesnější lokalizaci volajícího na tísňovou linku získanou přímo z mobilního telefonu.

\“Díky této službě bude pomoc volajícím v tísni rychlejší, jejich poloha bude známá v metrech a záchrana jim bude poslána bez dodatečných otázek, kde přesně se nacházejí,\“ poznamenala generální ředitelka sekce krizového řízení Michaela Kaňová.

Na podporovaných chytrých telefonech funguje lokalizace automaticky
Poloha AML se získává tehdy, pokud uživatel zavolá na číslo tísňového volání. Na podporovaných chytrých telefonech funguje lokalizace AML automaticky, na telefonu není třeba provádět žádné úpravy. Při inicializaci volání na 112, 150, 155 a 158 mobilní telefon zapíná své lokalizační nástroje a hned po získání informace o poloze zašle zprávu s lokalizačními údaji.

Údaje o poloze volajících jsou soustředěny pouze na koordinačních střediscích integrovaného záchranného systému a operačních střediscích záchranných složek v systému podpory. Ten je uzavřeným systémem bez vazeb na vnější prostředí a funguje podle přísných bezpečnostních pravidel.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek